Mar 032012
 

Intr-un laborator de fizica copiii sunt invatati, prin experimente directe, legile fizicii. Sau cel putin atat cat stim astazi din felul in care fortele si materia ne guverneaza viata.

Intr-un laborator de chimie copiii sunt invatati, prin experimente directe, cum interactioneaza chimic elementele pe care deocamdata le cunoastem.

Intr-un laborator de biologie, prin experimente directe, copiii sunt invatati cum functioneaza la nivel celular materia organica.

In laboratorul de matematica copiii invata bazele de calcul stiintific pentru cea mai mare parte a lumii cunoscute. Totul pare sa fie masurabil, deductibil si demonstrabil.

In orele de limba, literatura si gramatica copiii invata nu doar despre cum trebuie sa scrie si sa vorbeasca astazi, ci si care este istoria stiintifica a evolutiei unei limbi.

Istoria este materia ce trebuie sa-i genereze unui copil constiinta faptului ca actiunile genereaza in timp efecte. Istoria nu este doar o aducere aminte a unor fapte de vitejie sau consemnari si povesti despre oameni care au generat si schimbat destine, ci este modelul care trebuie sa inoculeze ideea ca astazi, prin ceea ce faci, creezi un posibil viitor.

Geografia descompune piatra cu piatra evolutia planetei ce ne este casa. Este materia care are rolul de a explica stiintific cum si de ce a evoluat aceasta “a 3-a planeta de la soare”. Este disciplina despre cauza si efect pe parcursul a milioane de ani.

Orele de limba engleza, franceza, italiana, spaniola etc au rolul de ii invata pe copii sa comunice universal, dar sa si inteleaga cu usurinta cultura si evolutia altor popoare.

Toate aceste materii se conjuga in mintea si sufletul unui caracter in dezvoltare. Se sustin reciproc si formeaza temelia unei constructii umane ce va trebui ca la maturitate sa poata sa isi implineasca functionalitatea sociala si sa contribuie mai departe la evolutia speciei din punct de vedere social, functional, economic, tehnic etc.

Oricat de paradoxal ar putea sa para am sa indraznesc sa afirm si ca o buna parte din dezvoltarea afectiva si emotionala isi are radacinile in aceleasi materii ce opereaza cu date, studii, experimente si concluzii stiintifice.

Paradoxul, contradictia, debusolarea si mai ales fracturile de logica pe care niste idioti sunt pe cale sa le produca in mintea frageda a copiilor, la nivel de masa, vine din punerea in opozitie a tuturor acestor materii cu studiul obligatoriu al religiei crestine. Cum credeti ca se va impaca geografia, istoria si literatura cu rugaciunile si povestea pamantului facut de un supra-individ in 6 zile? Cum se va impaca fizica, chimia si biologia cu povestea trista a unui Adam singur capabil sa renunte la o coasta ca sa aiba si el cu cine sa vorbeasca?

Cum va arata scara evolutiei umane in mintea unui copil obligat sa invete, in acelasi timp, despre mii de ani de istorie, despre zeci de personaje mitologice, despre sute de mii de ani de evolutie planetara, despre dinozaurii de la Antipa, despre milioane de ani distanta si despre doua mii de ani de crestinism? Cum arata, la scara istoriei, sapata in straturi geologice, acesti doar 2 mii de ani de istorie crestina? Cumva cat un varf de unghie? Iar urmatoarea intrebare fireasca este legata de functionalitatea lor. Cu ce este mai bun un crestin fata de un budist? Cu ce este mai bun un crestin ortodox fata de un crestin catolic? Si de ce trebuie sa invatam copiii, pe bancile scolii, cum se pupa corect moastele?

Poate ca nu as fi avut aceasta revolta si nu as fi exprimat in aceasta forma lucrurile daca acea materie, obligatorie de acum pentru copii, ar fi fost despre istoria religiilor si nu despre cum sa fim buni crestini. M-ar fi bucurat o lectie de ecumenism si istorie a tuturor religiilor, dar nu pot sa fiu de acord cu o lectie de anulare a celorlalte discipline.

Cum ai mai putea sa convingi un copil ca ploaia este o “Precipitație atmosferică sub formă de picături de apă provenite din condensarea vaporilor din atmosferă” in urma unui proces despre care invata la 3 dintre materiile pomenite mai sus, cand lui profesorul de religie ii spune ca “ploaia este de la Dumnezeu” si-l invata si o incantatie pentru asta?

Va rog, va implor, va cad in genunchi (daca trebuie) opriti mizeria asta! Lasati educatia religioasa doar pentru acasa! Lasati doar in seama parintilor sa decida cat si cum trebuie sa educe religios copiii. Lasati copiilor povestile copilariei si nu le aduceti , seara la culcare, povesti cu martiri religiosi!

Decuplati biserica de stat si opriti PR-ul agresiv al bisericii (de orice fel ar fi ea)!
Lasati copiilor doar sabia lui Fat Frumos! …e mult mai vrednica!

  75 Responses to “Dumnezeu exista, dar va rog sa-l tineti acasa!”

  1. Nu esti singurul care se revolta, m-am revoltat si eu si multi inaintea ta. Si sunt convins ca vor mai fi multi si dupa.. Nu cred ca se va intampla insa nimic pe placul nostru pentru ca, sa nu uitam, religia este cea mai buna arma de manipulare in masa!

  2. […] opriti PR-ul agresiv al bisericii (de orice fel ar fi ea)!”  Un articol excelent scris de Victor Cătălin pe blogul […]

  3. eu am facut un liceu cu profil pedagogic,la care eram obligati sa invatam metodica obiectelor de studiu printre care si religia(atat obiectul in sine cat si metodica ei). Aveam o colega catolica care a refuzat sa participe la ore,fiindca…era catolica,nu avea nici o legatura cu ortodoxismul,la care profesorul a lasat-o corijenta spunand ca ea de fapt invata metodica predarii religiei. De voie,de nevoie fata s-a conformat. Ce trebuia sa faca?

  4. Mie imi place ora de religie, ne mareste media ( 10 toata clasa) si mai si radem :)

    Si daca lumea crede in Dumenzeu, de ce nu prea crede nimeni in… extrateresrii? Nu Pamantul este centrul universului…

  5. N-am stiut, nu stim si nu vom stii niciodata cum stau lucrurile de fapt. Putem doar sa presupunem si sa ne atacam unii pe altii, insa adevarul va ramane undeva departe :) Sa ne linistim zic si sa ne traim vietile mai departe.
    In vremuri moderne orele de religie sau lipsa lor n-au ucis pe nimeni. Am putea discuta viitorul acestei tari in loc de orele de religie, sunt lucruri mai importante si probleme mai mari decat asta.

    • Ar trebui sa cititi articolul si dupa aceea sa comentati; ideea este ca orele de religie sa nu fie tinuti in scoala, doarece nu toti parintii doresc aceasta si pentru ca invatamintele religioase contrazic rezultatele stiintifice. In aceeasi loc cele 2 directii vor zapaci orice copil. Religia sa fie predata in biserica, astfel vor beneficia numai copiii ai caror parinti doresc. Astfel ne-am apropia si noi de tarile civilizate.

  6. Oamenii, când nu au treabă, îşi bat nevasta, vorbesc singuri sau se roagă

  7. Lăudați pe Domnul!
    Căci este frumos să lăudăm pe Dumnezeul nostru, căci este plăcut, şi se cuvine să -L lăudăm. Psalm 147:1
    Fie ca Domnul sa ne conduca inimile in iubirea neconditionata a lui Dumnezeu si in nadejdea neclintita in El.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)