Feb 202016
 

constitutiei

Dupa o saptamana de circ mediatic si politic facut in jurul “suprimarii libertatii de exprimare” a Antenei 3, a venit vremea sa tragem niste concluzii.

Indraznesc, insa, o abordare mai putin prezenta in avalansa de pareri pro si contra punerii in aplicare a unei hotarari judecatoresti definitive, pe care presedintele a avut necuviinta de a o compara cu o “banala problema administrativa”.

Totusi, Iohannis nu a gresit pe deplin. Nu, nu ii iau apararea! Mi-am retras aprecierea data paginii de Facebook la doar 3 minute dupa ce am vazut declaratia prin care incerca sa tempereze aplicarea legii si militez in continuare pentru scoaterea si izolarea acestuia din mediul online. Am sa iti si explic de ce este important acest gest, pentru ca tocmai despre asta este acest articol.

Antena 3 si restul televiziunilor lui Voiculescu chiar aveau “doar o banala problema administrativa”, problema la care lucrau deja pentru a o remedia. Stati linistiti la locurile voastre, procesul de mutare in alte cladiri era deja inceput si se va si executa conform planului pe care-l aveau deja. Evident, te intrebi de ce Gadea & Co a facut tot circul televizat, din studiouri vreme de 5 zile, incheiat cu o demonstratie ce a sfarsit lamentabil in strada.

Raspunsul este foarte simplu si tine de anul electoral in care am intrat de nici doua luni. Practic, Antena 3 avea nevoie de o confirmare, pentru marketerii politici, ca este un post pe care politicienii inca se pot baza.

In Piata Constitutiei nu a fost programat un miting, o intalnire cu telespectatorii sau o demonstratie, ci a fost programat un Pitch cu ajutorul caruia Antena 3 spera sa obtina o felie cat mai mare din bugetele electorale din ce in ce mai mici si mai greu de procurat. Gadea nu a incercat altceva decat sa prezinte un Demo prin care sa-si reconfirme statutul de trambita utila.

Pentru ca acum stau si se uita unii la altii prin redactie, fara sa fi inteles ce li s-a intamplat, am sa le explic unde au gresit folosind o afirmatie foarte corecta si valabila a unui publicitar care a dovedit de-a lungul timpului ca-si cunoaste meseria, mai ales pe zona marketingului politic. Felix Tataru a indraznit, sesizand din timp faptul ca paradigma tehnologica in schimbare face ca si comportamentul publicului sa se schimbe, sa-i propuna lui Traian Basescu sa iasa din tiparele clasice de comunicare politica si sa-si reformuleze brandul personal prin adaptarea la suportul tehnologic care incepuse deja sa schimbe comportamentul consumatorilor activi. Traian Basescu, constient sau nu, a mers pe mana lui Felix. Rezultatul a fost cel pe care-l stiti deja.

Dupa mai mult de 10 ani, in care a folosit cu succes aceasta schimbare de paradigma, Felix Tataru rezuma, in doar cateva cuvinte, intr-un interviu pentru wall-street.ro, unde gresesc foarte multi marketeri comerciali, insa afirmatia este foarte valabila si pentru marketerii politici:  “Este o distanta mare intre consumatori si marketeri”. Spune asta in contextul in care, pentru din ce in ce mai multi oameni, televizorul nu mai este cel mai apropiat device. Astazi, cele mai apropiate instrumente de comunicare si informare sunt telefonul, tableta, notebook-ul sau calculatorul. Evident, acestea sunt si instrumentele generatoare de decizie pentru publicul activ si reactiv, pentru publicul comercial si electoral!

Da, Antena 3 a gresit fatal incercand sa demonstreze ca inca este importanta pentru politicieni! Gadea & Co au reusit performanta de a rata cu succes un Pitch, organizat in strada, de care depindea viitorul lor financiar, nu mica problema locativa de moment. In acelasi interviu cu Felix Tataru, facand referire la client, o sa gasiti si urmatoarea afirmatie: “Se fac pitch-uri mai des acolo unde este nesiguranta…acolo apare nevoia de a vedea prin comparatie”. Q.E.D!

Incepand de Sambata, 19.02.2016, odata cu Pitch-ul ratat in Piata Constitutiei, Gadea si-a demonstrat impotenta de influencer politic, iar trustul s-a aratat precum “regele gol” in fata marketerilor comerciali! 

Nu as vrea, totusi, sa dedic concluzia acestui articol celor de la Antena 3, consider ca nu o merita tocmai pentru ca nu mai exista. Concluzia acestui articol o voi dedica omului care s-a strecurat nemeritat, printre noi, in era digitala.

Este important sa-ti retragi Like-ul de la pagina lui Iohannis deoarece prin declaratia, foarte bine construita si pregatita, a incercat sa trimita in derizoriu ideea de justitie si stat de drept. Consider ca acest comportament trebuie marginalizat si izolat din mediul in care dezbaterea chiar se poate face in cel putin doua sensuri prin comunicare in timp real. Trebuie scos din online si trimis sa-si citeasca mesajele la televizor, oricare ar fi el, pentru ca doar asa va ajunge sa nu mai conteze nici politic.

 

Toate bune!

 

  3 Responses to “Antena 3 si un Pitch ratat”

  1. Decat sa ma uit la Antena 3 , mai bine ma uit la Acasa :))

  2. Au pe dracu probleme cu publicitatea…majoritatea celor care isi fac publicitate au nevoie de astfel de tip de audienta, sunt mai usor de dus de nas.

  3. Este totuși un aspect care mi-e-mi dă cu virgulă…
    Eu recunosc, nu mă uit by default la nici unul din posturile trustului, decât când am un motiv… și nici atunci nu rezist prea mult. M-am uitat vreo 2 ore când au fost alegerile prezidențiale (turul 2) și lunea deja cunoscută. Începând din ziua aceea am tot văzut pe FB cel puțin apeluri de la ei pentru a sta oamenii să urmărească pauzele de publicitate.
    Nu știu câți au făcut-o, dacă au făcut-o și nici nu mă interesează.
    Ceea ce înțeleg eu de aici însă e că trustul are o problemă în a (mai) atrage publicitari…. de orice fel.
    Ei bine de aici rezultă și “virgula” aia a mea, de la pătratu’ lu piR… dacă postul duce lipsă de publicitate, dece nu apare nicăieri o listă cu cei care încă au publicitate acolo, însoțită eventual de adresele de email oficiale de comunicare, adrese la care să putem trimite noi ăștia oligofrenii și cum ne mai numesc antenuțele câte un email așa de curtoazie?

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)